
Zavod Novo mesto, Kulturni center Janeza Trdine
KETTE
OPERNI MUZIKAL, V KATEREM ZVENI ODMEV KETTEJEVEGA SRCA IN SE ZRCALI NJEGOVA LIRIČNA DUŠA
Glasba: Aleš Makovac
Libreto: Vinko Möderndorfer
ZASEDBA
Klemen Torkar, tenor – Kette
Marko Erzar, bariton – Pripovedovalec, Murn, Ravnatelj, Strežnik pri Angelinih, Schwentner, Nekdo
Gaja Sorč, sopran – Angela
Marko Ferjančič, bas – Župančič, Škof Missia, Angelin oče, Oficir, Angelin mož, Aškerc
Andrej Rustja, tenor – Cankar, Stric, Dijak, Vojaški poveljnik
Ana Pavlov Pervanje, alt – Angelina sestra, Krčmarica, Študentska mati
Irena Yebuah Tiran, mezzosopran – Angelina mati, Gospodinja
Zbor – vseh sedem
Režiser: Vinko Möderndorfer
Scenograf: Jaro Ješe
Kostumografka: Tina Žen
Dirigent in umetniški vodja: Iztok Kocen
Asistent dirigenta: Matevž Novak
Izvršni producent: Bojan Bencik
Predstava traja dve uri in ima odmor.
Operni muzikal Kette je obsežno glasbeno-gledališko delo, ki v ospredje postavi lik pesnika Dragotina Ketteja s posebnim poudarkom na njegovi povezavi z Novim mestom. Poleg sprehoda skozi pesnikovo kratko in intenzivno življenje delo vključuje tudi čustveno ljubezensko zgodbo, ki kakor rdeča nit prepleta celotno delo in skrbi za njegovo dramatično napetost.
Pesnik Kette kot osrednji lik sicer predstavlja tragično zgodbo, izžareva pa obenem veliko ljubezen do življenja in izrazito željo po ustvarjanju. To je hkrati tudi najmočnejše sporočilo libreta in glasbe.
Delo gledalca popelje od Kettejevih ljubljanskih gimnazijskih let z mladostno navihanostjo, razigranostjo in neverjetno odraslim bojem za slovenstvo prek odnosa s stricem, zapleta s škofom Missio in profesorskim zborom vse do prihoda v Novo mesto, ki v glasbi zažari kot optimističen in svetel kraj, povezan s Kettejevo veliko ljubeznijo do Angele. Ta del izpostavi njegovo poezijo, vezano na Krko, novomeški Glavni trg, Kapitelj in obenem vpliva na pesnikov odhod v vojsko. V drugem dejanju doživimo začetek pesnikovega bolehanja v vojski, zaradi česar postaja Kettejev svet manj svetel. Na plan prihajajo spomini in v vrhuncu ponovnega upanja se Kette poslovi. V zaključku glasbenega dela protagonist z libretom in glasbo sporoči izjemno pozitivne misli, ki se gledalcu vtisnejo v podzavest.
Kette živi v Novem mestu vse čase; brez njega bi bili zelo sami …
**
Aleš Makovac (1974) je dirigent, zborovodja, organist in skladatelj. Diplomiral je iz sakralne glasbe na Akademiji za glasbo v Ljubljani, leto prej pa prejel študentsko Prešernovo nagrado. Izpopolnjeval se je pri Marku Letonji (dirigiranje) in Marku Mihevcu (kompozicija). Ustanovil je Konservatorij za glasbo Jurij Slatkonja ter Vokalno akademijo Jurij Slatkonja, kjer je vodil zborovske in skladateljske projekte ter produciral glasbeno-gledališke uprizoritve. Kot skladatelj ustvarja za zbore, komorne zasedbe, vokalno-instrumentalna dela in opere. Je direktor Zavoda Novo mesto za šport, kulturo, turizem in mladino, kjer si prizadeva za lastno produkcijo zavoda. Ta se uresničuje z odmevnimi glasbeno-gledališkimi projekti, kot so Opera Julija, Čuk se je oženil … v Ameriko, Netopir, Kit na plaži in Kette.
Vinko Möderndorfer (1958, Celje) je režiser, dramatik, pesnik in romanopisec. Na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani je študiral režijo, po diplomi pa se posvetil delu v gledališčih po Sloveniji. Režiral je vse gledališke zvrsti, za radio pa napisal več kot sto iger, predvajanih tudi v tujini. Je avtor več kot sto književnih del, med njimi dramatik, pesnik in pisatelj, ki so vključena v šolske programe in prevedena v številne jezike. Njegovi celovečerni filmi so bili predstavljeni na velikih mednarodnih festivalih, njegova dela pa so uvrščena v domače in tuje antologije. Za svoje ustvarjanje je prejel številna priznanja, med drugim nagrado Prešernovega sklada, Župančičevo nagrado, več Borštnikovih in Grumovih nagrad, Ježkovo nagrado, nagrado Marjana Rožanca ter literarne nagrade Desetnica, Večernica in Čaša nesmrtnosti. V zadnjem času se posveča predvsem operi, ki jo sam imenuje »kraljica umetnosti«.
Klemen Torkar je tenorist in pevski pedagog. Na odrih SNG Opera in balet Ljubljana ter SNG Maribor je ustvaril več kot 40 opernih vlog, za naslovno vlogo v Monteverdijevem Orfeju pa je prejel Prešernovo nagrado Akademije za glasbo. Z Evo Černe Avbelj skrbi za operno vzgojo z glasbenimi pravljicami po slovenskih šolah.
Marko Erzar je baritonist, magister petja in Prešernov nagrajenec Akademije za glasbo. Redno nastopa v vlogah iz Mozartovih, Verdijevih, Puccinijevih in Rossinijevih oper ter sodeluje s Slovenskim komornim glasbenim gledališčem in obema narodnima gledališčema.
Gaja Sorč je sopranistka, dejavna v operi, muzikalu in koncertni glasbi. Mednarodno se je uveljavila z nastopi in nagradami na številnih tekmovanjih ter s štipendijo Berlin Opera Academy. Pela je v operah Julija, Hiša usmiljenja in Kit na plaži, pa tudi v muzikalih Mala nočna glasba, Moje pesmi, moje sanje in Pepelka.
Marko Ferjančič je baritonist, član zbora SNG Opera in balet Ljubljana. Debitiral je v Montepulcianu, na ljubljanskem odru pa nastopa v vlogah iz Verdijevih, Puccinijevih, Mozartovih in drugih oper. Je večkratni nagrajenec domačih in mednarodnih tekmovanj.
Andrej Rustja je tenorist in študent petja na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Nastopa kot operni, koncertni in sakralni pevec, med drugim v SNG Opera in balet Ljubljana ter v Slovenski filharmoniji, sodeluje pa tudi z različnimi komornimi ansambli.
Ana Pavlov Pervanje je sopranistka, ki je pela v operah Suor Angelica, Iolanta, Luisa Miller in Obrat vijaka. Koncertno nastopa doma in v tujini, med študijem pa je prejela več prvih in posebnih nagrad na mednarodnih tekmovanjih.
Irena Yebuah Tiran je mezzosopranistka z diplomo in magisterijem salzburškega Mozarteuma. Nastopala je na festivalih v Salzburgu, Bregenzu, na Dunaju in v Parizu ter sodelovala z vrhunskimi orkestri in sodobnimi skladatelji. Je članica Slovenskega komornega glasbenega gledališča.
Foto: Boštjan Pucelj